Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Onsdag

Av Angel Johansson - 17 april 2013 19:13

Någon här hemma är glad över sitt ps3 och har varit uppe tidigt de senaste två dagarna.

Vega var pigg vid halv åtta imorse så vi gick upp och säll och sällskapade Tommy i soffan när han spelade. Vega somnade sedan om och sov nästan fram till halv elva.

Jag hann både bädda, dammsuga och göra mig i ordning innan vi gick för att möta Linda vid tåget.

Det blev några timmar med fika, prat och promenad, underbart! Måste göras oftare.

Linda har jag känt länge och under en tid hade vi inte kontakt alls men sedan togs den tack och lov upp igen. Även om vi inte hinner ses alltför ofta så känns det alltid som om det vore igår när vi ses.

Linda är sådär bra så att det går att prata med henne om allt och inget, vi brukar kalla det att ordbajsa.


Efter promenaden och efter att följt Linda till tågstationen gick jag och Vega hemåt.

Hennes "gunga" som ska kunna gå på batteri och även spela melodier anlände idag. Tur att den gick att få hitkörd för den var rätt stor inte helt lätt att bära. Har inte provat den ännu eftersom det är brist på sådana batterier för tillfället. Hon prövade den dock och jag gungade henne och han skrattade en massa så jag tror att den fick godkänt utav henne.

Hittade den billigt (Tommy hittade) på en "grupp" på facebook där dom har köp, byt och sälj i Åkersberga. 250 kronor, perfekt!

Hon somnade sedan i min famn en timme medan jag kollade tv och sedan vaknade hon och ville ha mat.

En timme senare somnade hon om och då blev det promenad till affären och hon sov vidare i vagnen.

En massa blöjor är inhandlade, jäklar vad dyrt det faktiskt är nu när "new baby" blöjorna som är i storpack faktiskt börjar bli för små. Dom avser att vara för 4-7 kilo i storlek 3 och nu när hon är över 6 kilos gränsen så dröjer det nog inte alltför länge innan hon är över 7 kilo.


Har just hunnit slänga i mig lite mat eftersom hon sover ännu, funderade på att gå och möta Tommy vid hans jobb när han slutar vid 21 men det blir nog kanske tight nu, det tar väl minst 45 min för mig att gå dit och innan så ska helst Vegas mage vara nöjd och glad med mat så att hon slipper bli förbannad och hungrig i vagnen. Om inte annat så får vi vänta på honom här hemma och överösa honom med en bunt pussar när han kommer.

 
 
Linda

Linda

22 april 2013 06:31

Tack för i onsdags... Det var ju för jäkligt att jag glömde presentpåsen. :-/

Tack för dina ord. Det värmer otroligt mycket just nu <3

Det finns verkligen ingenting som jag inte kan prata med dig om. Det känns riktigt skönt att kunna ha en sån vän.

Kram <3

http://www.asiatica81.net/wp_asiatica

Angel Johansson

27 april 2013 23:16

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel Johansson - 3 maj 2013 21:02


Det är bara att konstatera, det där med rutiner finns inte just nu. Det är bara att acceptera, ta dag för dag och timme för timme. Jag tror att det är bättre för mig, slippa stressa upp mig för den eventuella planeringen som kanske inte blir som ...

Av Angel Johansson - 27 april 2013 23:45

Satt nyss och läste bästa Lindas blogg och hittade ett inlägg där hon skrivit av en sms konversation vi hade. Det är över 3 år sedan vi hade den, men jag minns det som igår. Så jäkla underbar konversation! All kärlek till dig Linda <3   ...

Av Angel Johansson - 27 april 2013 19:34

Är det såhär hon funkar? tanken slog mig ganska nyligen. Här har jag gått och trott att jag känner min (snart) 9 veckors bebis ganska bra, att jag kan hennes rutiner men ack så fel jag hade. Inte konstigt hon varit ledsen och förbannad vid alla til...

Av Angel Johansson - 15 april 2013 18:41


och ny energi?   Helgen flöt på, vni gjorde inget speciellt men det var trevligt ändå. Hoppas pappa inte har haft det alltför tråkigt nu när mamma är i Skåne hos min mormor, hade ju kunnat hälsa på honom förvisso men känns inte så lockande att be...

Av Angel Johansson - 11 april 2013 22:47

Igår somnade hon själv i vår säng, hon sov visserligen bara drygt 3 timmar men det är inte illa för att vara henne, och det faktum att hon just somnade helt själv och inte på mitt bröst. Idag var det även bvc, tre veckor sedan sist och nu vägde hon...

Presentation


kvinna
28 år
sambo med Tommy
nybliven mamma
tatuerad
piercad
djurintresserad
fotografera
musik
lyrik
kreativ
ockultism
goth
metal
ebm

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards