Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Ny vecka...

Av Angel Johansson - 15 april 2013 18:41

och ny energi?


Helgen flöt på, vni gjorde inget speciellt men det var trevligt ändå. Hoppas pappa inte har haft det alltför tråkigt nu när mamma är i Skåne hos min mormor, hade ju kunnat hälsa på honom förvisso men känns inte så lockande att behöva köpa ett busskort för det.

Har varit sugen på att plantera ute, speciellt när det varit fågelkvitter och sol utanför, har försökt läsa mig till vad som passar att plantera utomhus. Någon lättskött buske vore fint för att täcka upp den tråkiga tomma ytan som är vid väggen och sedan blommor till den stora rabattlådan. Ett snyggt arrangemang i en stor kruka eller något kreativt med sten hade inte varit helt fel heller.

Vad gäller buskar så hittade jag en del snyggt från släktet Spirea, det kanske kan vara något.

Det lutar även åt penseer, ingen ide att lägga ned en massa pengar på något som jag kanske ändå råkar ha ihjäl. Vet inte hur pass "gröna fingrar" jag har. Jag önskar verkligen att katterna låter bli blommor i framtiden, åtminstone orkider, ät vad ni vill, men inte orkider. Jag hade en bunt olika förut och det är verkligen kul att lyckas få dem att blomma igen.

Tror ändå att jag kanske ska lura hit mina föräldrar på fika någon solig dag, locka med kaffe och fika (Tommy bakade drömmar igår) och så kan mamma hjälpa mig med val utav blommor som passar utomhus.


Igår fick Vega besök utav vänner till Tommy, Ann och hennes dotter Gabriella.

Vega tackar för alla presenter. Skallran var även väldigt populär hos katterna så den blir till att gömma bra så länge.


  


Annars flyter det på, idag blir Vega 7 veckor. Fortfarande i någon form utav utveckligsfas och -jag-kan-inte-riktigt-komma-till-ro-fas. Oftast eftermiddag, idag var det även förmiddag, det är tufft när jag inte riktigt vet vad hon vill och hur jag ska hantera det och om det är "normalt" osv.

Hon sover bra på natten i sängen ännu tack och lov, men att vila där under dagen var inte alls kul i mer än att hinna stänga ögonlocken i 2 minuter för att sedan vakna och tala om sitt missnöje.

Babysittern dög inte heller. Barnvagn och promenad med mig och Tommy sedan dög, hon har sovit en timme. Jag tror att den timmen är väldigt värdefull för henne och det gör inget om det hade blivit två timmar heller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel Johansson - 3 maj 2013 21:02


Det är bara att konstatera, det där med rutiner finns inte just nu. Det är bara att acceptera, ta dag för dag och timme för timme. Jag tror att det är bättre för mig, slippa stressa upp mig för den eventuella planeringen som kanske inte blir som ...

Av Angel Johansson - 27 april 2013 23:45

Satt nyss och läste bästa Lindas blogg och hittade ett inlägg där hon skrivit av en sms konversation vi hade. Det är över 3 år sedan vi hade den, men jag minns det som igår. Så jäkla underbar konversation! All kärlek till dig Linda <3   ...

Av Angel Johansson - 27 april 2013 19:34

Är det såhär hon funkar? tanken slog mig ganska nyligen. Här har jag gått och trott att jag känner min (snart) 9 veckors bebis ganska bra, att jag kan hennes rutiner men ack så fel jag hade. Inte konstigt hon varit ledsen och förbannad vid alla til...

Av Angel Johansson - 17 april 2013 19:13

Någon här hemma är glad över sitt ps3 och har varit uppe tidigt de senaste två dagarna. Vega var pigg vid halv åtta imorse så vi gick upp och säll och sällskapade Tommy i soffan när han spelade. Vega somnade sedan om och sov nästan fram till halv e...

Av Angel Johansson - 11 april 2013 22:47

Igår somnade hon själv i vår säng, hon sov visserligen bara drygt 3 timmar men det är inte illa för att vara henne, och det faktum att hon just somnade helt själv och inte på mitt bröst. Idag var det även bvc, tre veckor sedan sist och nu vägde hon...

Presentation


kvinna
28 år
sambo med Tommy
nybliven mamma
tatuerad
piercad
djurintresserad
fotografera
musik
lyrik
kreativ
ockultism
goth
metal
ebm

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards