Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Full fart

Av Angel Johansson - 31 mars 2013 19:11

Söndag...är det inte då man ska vara helt ledig och bara lata sig?

I den här familjen har vi gjort tvärtom, vi har röjt och städat hela dagen.

Kanske gott om energi? Vega sov bra inatt, vaknade bara två gånger men somnade fort om efter att hon hade ätit. Vi hade sovmorgon till klockan 10 nästan (jämfört med klockan 6).

Eftersom hon aldrig vill ha täcke eller filt på sig när hon sover (man får smyga på den när hon sover tungt med andra ord) så provade vi med pjamas på henne inatt och hon verkade nöjd och jag slapp oroa mig att hon ska ligga och bli kall. Kanske därför hon sov gott med, hon kanske vaknat mer innan just för att hon varit för kall och ändå är för envis för att inse att filt är skönt. Får bli att köpa fler pjamasar helt enkelt.


Vi var iväg en sväng och handlade, det där med att storhandla är svårt utan bil. Att packa lite saker under vagnen går ju, men det är alltid något som sedan fastnar där under och så går kassen sönder och så svär man och inser att det hade varit lättare att ändå burit det för hand.

Blir så lätt att man "behöver" gå och handla varje dag annars och jag har inget emot promenaden i sig men jag tror att det lätt blir väldigt mycket onödigt handlande och pengar som rinner iväg tack vare det. Att sätta sig och planera middag för kommande veckan har vi sagt att vi ska göra under ett år nu, men av någon anledning blir det inte riktigt så ändå. Vi fick med det viktigaste idag iaf och det var att köpa fler blöjor.


Tommy har fixat i ordning med lysrören hos ormarna så att det fungerar som det ska och vi gjorde i ordning ett terrarium där snokarna fick flytta in. En utav boerna fick passa på och ta ett långt bad för hon hade visst ömsat dåligt sedan innan. Igår fick nästan alla mat dessutom.

Någon dag under veckan är det spindlarnas tur att få mat och vatten. Det är tur att djuren inte är alltför tidskrävande nu när någon annan tar en del tid.

Nu är förvisso Vega mera vaken och allt längre stunder och hon är även nöjd när hon är vaken så länge som hon får vara omkring oss så då blir det lite lättare att få tid till annat med.

De första veckorna efter förlossningen så kändes det som att jag nästan bodde i soffan eftersom det mest var amma som gällde och jag bunkrade upp allt jag behövde på bordet. Oerhört frustrerande för någon som är van att hålla igång och lätt blir rastlös.


Vi har även dammsugit, dammtorkat och tvättat en massa tvätt. Jag har röjt lite i garderoben och Tommy lagar för tillfället middag.

Får se om det blir någon mer promenad framåt kvällen kanske innan det blir film och soffan.

Inte det lättaste att se film när vi alla oftast knappt kan hålla ögonen öppna vid klockan 22 redan numera. Mina senaste försök att se filmer har väl gått sådär, har sett halva och sedan istället stängt av.

Det där med att röja i garderoben är alltid ett projekt. När jag flyttade till Tommy från Märsta så slängde jag massor och det slängdes även ännu mera senare och det var på tiden. Det var kläder och skor som sparats sedan mina tonår och till en början var det svårt att slänga tills jag insåg att det inte var sakerna i sig som gjorde det svårt utan snarare att jag inte riktigt ville lämna den period då jag hade använt dem. Massor utav fina kjolar, klänningar och tröjor i sammet och spets, som gick jättebra att ha när man fortfarande gick i skolan, men när skulle jag ha möjlighet att använda dem nu? Mycket utav kläderna hade jag förvisso även växt ur eller ifrån och skulle nog inte vilja ha på mig ändå men rent allmänt blir det mer vardaglig klädsel speciellt när jag i vanliga fall arbetar på förskola med barn i ålder 1-6 år. Sen det där med skor, jag slängde massor och det finns massor kvar. Mycket kunde ju användas då jag gärna var ute på klubb och dyl men nu när jag aldrig är ute längre så står ju alla snygga skor i garderoben bara. Det är många skor med extrema klackar så det är inget jag har till vardags så därför insåg jag att jag kaaaaaanske måste köpa några skor som är snygga och inte alltför extrema så att det går att ha till vardags med....Iron fist har galet snygga skor, dessa har nedan vill jag ha.


Skor från <a href=BRANDOS.se!" width="280" height="210" border="0" /> 
Iron Fist: New Rider från BRANDOS.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angel Johansson - 3 maj 2013 21:02


Det är bara att konstatera, det där med rutiner finns inte just nu. Det är bara att acceptera, ta dag för dag och timme för timme. Jag tror att det är bättre för mig, slippa stressa upp mig för den eventuella planeringen som kanske inte blir som ...

Av Angel Johansson - 27 april 2013 23:45

Satt nyss och läste bästa Lindas blogg och hittade ett inlägg där hon skrivit av en sms konversation vi hade. Det är över 3 år sedan vi hade den, men jag minns det som igår. Så jäkla underbar konversation! All kärlek till dig Linda <3   ...

Av Angel Johansson - 27 april 2013 19:34

Är det såhär hon funkar? tanken slog mig ganska nyligen. Här har jag gått och trott att jag känner min (snart) 9 veckors bebis ganska bra, att jag kan hennes rutiner men ack så fel jag hade. Inte konstigt hon varit ledsen och förbannad vid alla til...

Av Angel Johansson - 17 april 2013 19:13

Någon här hemma är glad över sitt ps3 och har varit uppe tidigt de senaste två dagarna. Vega var pigg vid halv åtta imorse så vi gick upp och säll och sällskapade Tommy i soffan när han spelade. Vega somnade sedan om och sov nästan fram till halv e...

Av Angel Johansson - 15 april 2013 18:41


och ny energi?   Helgen flöt på, vni gjorde inget speciellt men det var trevligt ändå. Hoppas pappa inte har haft det alltför tråkigt nu när mamma är i Skåne hos min mormor, hade ju kunnat hälsa på honom förvisso men känns inte så lockande att be...

Presentation


kvinna
28 år
sambo med Tommy
nybliven mamma
tatuerad
piercad
djurintresserad
fotografera
musik
lyrik
kreativ
ockultism
goth
metal
ebm

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards